17 feb. 2011

Abortmotstånd!

Idag läste jag en artikel på aftonbladet.se tror jag att det var där Justin Bieber har uttalat sig om att han är abortmotståndare. Jag tycker det är helt underbart när unga människor kan och vågar uttala sig om detta eftersom att det är en väldigt viktig fråga.
Jag är själv emot abort och anser att allt sker av en anledning och att en kvinna har såklart rätt att bestämma över sin egen kropp men när man är gravid så är det inte endast ens egen kropp utan man bär på ett liv, och vad ger oss rätten att döda ett barn. Nu kommer väll folk att reagera på detta och börja gapa och skrika om våldtäktsoffer som blivit gravida och att dom inte valt att ha sex alltså skall dom inte "straffas" för detta genom att tvingas föda detta barn, men allt sker av en anledning anser jag, och om man inte vill behålla barnet så kan man ju faktiskt adoptera bort barnet för det finns otroligt många familjer som vill ha barn men som inte kan få det. Sen finns det dom som propagerar för abort med att unga flickor inte skall behöva föda barn men alltså om man är så ung att man inte kan ta hand om ett barn så skall man inte ha sex heller och om man ändå har sex så får man skydda sig med p-piller och kondom eller alla andra bra preventivmedel som finns, blir man ändå gravid, det vet jag att man kan bli, visst då har man gjort vad man kan för att inte bli gravid men då måste det ju finnas en anledning till varför just du blev gravid. Jag vill propagera för en grupp ungdomar som faktiskt agerar mot abort och det är Älska livet!

För er som fortfarande inte är övertygande om att abort är fel borde gå in på denna hemsidan Klicka här!


Puss puss
Fahm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar