20 mars 2011

Avhållsamhet!

Jag sitter här hemma och funderar över sexuell avhållsamhet innan äktenskap eller innan trolovning i varje fall och läser om the Silver Ring Thing som finns i USA där ungdomar tar på sig en silver ring och avger ett löfte om avhållsamhet inför Gud som handlar om att inte ha sex fören dom gifter sig och då ger ringen till sin fru/man som en gåva. Jag sitter och undrar varför vi inte har något sådant här i Sverige, för det behövs definitivt! Det bästa med detta är också att det spelar ingen roll var du gjort tidigare för val i livet utan du har alltid rätt till att börja om så att säga.

Jag skulle vilja starta upp en egen gren i Sverige men kommer ju inte att orka detta själv, isåfall behöver jag hitta fler personer som skulle kunna tänka sig att vara med och hjälpa mig sen behöver jag ju såklart ta reda på massa info om hur man skall gå till väga. Men men vi får se vad som händer.

Herren vare med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar